فاخته- در آشوب سرای کرونا و هشدارباش در مورد آغاز موج هفتم کرونا در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱ که گردانندگان این سمپوزیم کلاغ شناسی! از طیف سنی خاص کودکان می خواهند که با پدر و مادر در طبیعت، کوچه، محله، روستا، پردیس، شهر، باغ، دریاچه، ساحل و...قدم زده وبه دقت رفتار کلاغ ها را رصد کرده و علاوه بر ثبت رفتار شناسی این پرنده ،در بحبوحه امتحانات مدارس، عکس و فیلم هم تهیه کرده وبه دبیرخانه سمپوزیوم ارسال نمایند را دیگر " کجای این دلمان " بگذاریم که فقط این یک مشکل لاینحل را داشتیم! ولذا با برگزاری این سمپوزیم اوضاع پیرامونی همه ما بر وفق مراد خواهد شد.
یک نکته مهم این که شما تبلیغ چیپس معمولی را می بینید، این تبلیغ دقیقا با شما چه کار می کند؟ تک تک کلماتی که می خوانید،واژه هایی که کنار هم قرار می گیرند، متن هایی که روی دیوار نوشته شده، این ها چه اثری روی ذهن شما می گذارد؟.
نویسنده مقالات در رسانه ها سعی می کنند با انتخاب درست کلمات، بنا برحسی که به وجود می آورند، دیدگاه خودشان را به مخاطبان تزریق نمایند اما حتی قرارگیری کلمات کنار همدیگر می تواند تاثیر گذار باشد.چرا نباید باشد؟.
اگر دنبال حقیقت هستید و نمی خواهید از مغز خودتان فریب بخورید پیشنهاد این است که برای اطلاعات بیشتر در زمینه های پدیده های نو ظهور مانند" برگزاری نخستین سمپوزیوم کلاغ شناسی کشور" و متوجه شدن کاریکاتور اشتباهاتی که به طور روزمره انجام می دهیم مانند پدیده شغل جدید و فراگیر Khob Halikon در ادارات، موسسات، شرکت ها، سازمان ها و...به ترجمه فارسی به فارسی مجدد آیین نامه ها، دستور العمل ها بین پیمانکاران وکارفرمایان در حال رشد و گسترش است،کتاب های هنر شفاف اندیشیدن از " رولف دوبلی" و تفکر سریع و کند را مطالعه نمائید.
البته پیش بینی نگارنده این است سمپوزیوم نوپدید فوق که توسط باشگاه کلاغ شناسی قار برگزار خواهد شد برای اطلاع رسانی بهینه در این راستا نیاز مبرم به راه اندازی خبرگزاری" کلاغ نیوز " هم دارد که مانند برخی کارهای قبلی ما باید در کتاب گینس ثبت ومانا شود.
علیرضا کیهان پور
دکترای برنامه ریزی استراتژیک امنیت غذایی
Strategic Food Security Planning( SFSP)