فاخته- گردانندگان «وتوریا» در گفتگویی با فاخته، از این پلتفرم تعاملی گفتند و همه کلینیک ها و پت شاپ های دامپزشکی را به همکاری با وِتوریا دعوت کردند. گفتگوی ما با این مجموعه را دنبال کنید.
در ابتدا، ممنونم که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید. ما یک تیم استارتاپی در حوزه دام کوچک هستیم که پلتفرمی به اسم وتوریا را طراحی و به مرحله اجرا رسانده ایم.
- وتوریا چیست؟
وتوریا به عنوان یک پلتفرم تعاملی بین سرپرست حیوانات خانگی و دامپزشک که شامل دو بخش سرپرست حیوان و دامپزشک بود و زمینه تعامل بین دامپزشک و سرپرست
در بستر آنلاین رو فراهم میکرد، شروع به فعالیت کرد. اما با توجه به اعتبارسنجیها و نیازسنجیهایی که انجام گرفت تصمیم گرفتیم تغییراتی در فعالیت این پلتفرم ایجاد کنیم و وارد فضای محصولات حیوانات خانگی بشیم؛ بنابر این اگر بخواهیم وتوریای امروز را معرفی کنیم، باید بگوییم که در حال حاضر وتوریا یک مارکت پلیس در حوزه محصولات حیوانات خانگی میباشد که در تلاش است با کنار هم قرار دادن پتشاپها، بستری برای خرید محصولات پتها با تنوع بسیار بالا فراهم کند و به ایجاد یک تجربه خوب از خرید کمک کند.
اما وتوریا شاخههای فعالیتی دیگری هم دارد. ما در وتوریا با استفاده از منابع و مقالات مربوط به تغذیه حیوانات خانگی برای حیوانات خانگی که شرایط خاص تغذیه ای دارند یا دچار بیماری هستند، رژیم غذایی بالانس برای پتها مینویسیم و اولین کتاب تکست رژیم غذایی حیوانات خانگی هم که توسط تیم وتوریا و کلینسینهای بیمارستانهای دامپزشکی ترجمه و گردآوری شده، در دست انتشار است.
- ایده راه اندازی وتوریا از کجا آمد و وتوریا چطور متولد شد؟
ایدهی وتوریا طی ویزیت یک بچه گربه در یکی از کلینیکهای تهران شکل گرفت. بچه گربهای که فقط غذای یک برند خاص را میپذیرفت و سایر غذاها را دوست نداشت و به همین دلیل وزن زیادی از دست داده بود. کلینیک هم غذای مورد نیاز گربه را نداشت با وجود اینکه چند صد متر پایینتر در یکی از پت شاپها تعداد زیادی ازغذاهای آن برند موجود بود.
وِتوریا هم با در نظر گرفتن این مشکل تلاش کرد با ایجاد بستری برای عرضه محصولات حیوانات خانگی پت شاپها را کنار یکدیگر جمع کند تا بتواند هم به افزایش تنوع این محصولات کمک کند و هم قدرت انتخاب مصرفکننده را افزایش دهد.
در مورد تیم سازی تان بگویید؟ چه تخصص هایی در تیم تان است؟
تیم وتوریا از شش عضو تشکیل شده؛ سه دامپزشک، یک برنامهنویس فولاستک، یک متخصص در حوزه سئو و یک متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ که البته در جهت پیشبرد اهداف وِتوریا، گسترش تیم یکی از قدمهای بعدی ما خواهد بود.
- با توجه به اینکه وتوریا پلتفرم است، جذب کدام بخش سختتر بود؟ چرا؟
جامعهی مخاطبین وتوریا سه طیف جمعیتی دارد؛ سرپرست پت، کلینیکها و پتشاپها که جذب هر کدام سختیهای خود را دارد با این حال جذب مراکز درمانی و پت شاپها سختتر بوده چون به علت سخت گیری های اعمال شده در این حوزه دیتاها حساسیت دوچندانی دارند با این حال تا امروز تیم وتوریا توانسته با 14 مرکز همکاری داشته باشد.
- از بازار رقبایتان بگویید:
بزرگترین و اصلیترین رقیب ما در حوزه مارکت پلیس پلتفرم پرمخاطب دیجیکالا است که حجم مطلوبی از بازار آنلاین محصولات پتشاپی را در اختیار دارد. اما با توجه به افزایش آمار سرپرستی پتها، طبیعتا افراد دیگری در زمینه فروش محصولات مربوط به پتها فعالیت دارند و اتفاقا برخی از آنها موفق هم هستند. علاوه بر این در زمان حال با حضور ابر پلتفرمها اهمیت پلتفرمهای تخصصی که منحصرا در یک زمینه کار می کنند، بیشتر مشخص می شود و اعتماد به پلتفرمهای تخصصی بیشتر است و این اختصاصی بودن یکی از اصلیترین مزیت های ماست.
- برنامه جذب سرمایه تان چگونه است؟
یکی از دغدغههای هر استارتاپی در شروع مسیر، جذب سرمایه و دشواریهای این مسیر است. اتفاق خوبی که برای ما افتاد این بود که در ابتدا موفق به جذب سرمایه از شبکه «اینوتوکن» شدیم. برای جذب سرمایه در ادامه مسیر هم، در حال مذاکره با سرمایهگذاران هستیم.
- از چالشهای مسیرتان بگویید:
قطعا بزرگترین چالش مسیر وِتوریا محدودیتهایی است که در حوزه حیوانات خانگی وجود دارد و میتوان تاثیرات این چالش را در مسیرهای متفاوت و به طور ویژه در مسیر تبلیغات و جذب سرمایه مشاهده کرد.
مشکلات مربوط به اینترنت هم که جای خود دارد!
- حرف آخر یا توصیه؟
وِتوریا مسیر پرچالشی را تا رسیدن به موقعیت فعلی طی کرده، با وجود محدودیتهای بسیار و به اقتضای اینکه یک کسبوکار نوپاست، قطعا هنوز چالشهایی پیش رو خواهد داشت؛ مثل هر کسبوکار دیگری. در وهله اول باید این را بدانیم که هر چیزی از یک ایده شروع میشود و همین ایدهها از بزرگترین سرمایهها برای انسانند و نادیده گرفتن ایدهها بیتوجهی به سرمایههای فرد و گروه. بنابراین ما امیدواریم هر فرد دیگری عملی کردن ایدههایش را حق خود بداند، هر چند که نتیجه آن هرگز قابل پیشبینی نخواهد بود.
در آخر هم، کلینیک ها و پت شاپ های دامپزشکی را به همکاری با وِتوریا دعوت می کنیم
همکاران عزیز می توانند با مراجعه به سایت vetoria.ir برای همکاری ثبت نام نمایند و یا با شماره موبایل 09024411613 تماس حاصل فرمایند.