به گزارش فاخته به نقل از ایرنا، ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، کلیه امکانات و ظرفیتهای خود را برای برگزاری جشنواره فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرغ سایز در اختیار این موضوع مهم ملی گذاشته شده است.
در این راه و برای سایز شدن مرغها، دو وظیفه اصلی بر عهده موسسه آموزش و ترویج کشاورزی است، وظیفه اول ترویج یافتههای پژوهشی مورد نیاز بهرهبرداران و کشاورزان و وظیفه دوم ترویج سیاستها و اولویتهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که در این برنامه ملی نیز، با هماهنگی بیشتر و تبیین و شفافسازی نقش حوزه آموزش و ترویج کشاورزی در کنار بخشهای اجرایی و بخش خصوصی، مانند اجرایی شدن سایر طرحها و پروژههای مهم وزارت متبوع، با تمام توان اهداف و برنامهها را پیش خواهیم برد. تولید مرغ سایز تا وزن ۲ کیلوگرم قابل رقابت با نژادهای خارج از کشور است، اگر این برنامه ملی بهصورت درست اجرا شود عرضه گوشت مرغ برای مصرفکنندگان هم سالمتر است است و هم در سبک زندگی آنها تغییر ایجاد خواهد کرد که برای این تغییر ما به ادراک سازی در مصرف کننده و همچنین تغییر ادراک در تولید کنندگان نیاز داریم.
از جمله اقدامات اولیه، تامین نهاده به مدت ۴۰ روز و همچنین انعقاد قراردادهایی برای تضمین خرید مرغ سایز بوده است. در بحثهای بعدی اولویتهای استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی بهعنوان سیاستگذار و مجری در حال اجرا است که با توجه به مشکلات و چالشهای به وجود آمده در نوسانات قیمت جوجه یکروزه، نهادهها و مرغ گوشتی، فعلا سیاستها تشویقی است و پس از رسیدن ثبات قیمت در بازار مصرف، اقدامات بازدارنده هم بهصورت جدی پیگیری خواهد شد.
جدیدترین خبرهای حوزه دامپزشکی و صنایع دام و طیور را در کانال تلگرامی فاخته دنبال کنید. (کلیک کنید)
بررسی ها نشان می دهد، فروش مرغ سایز صرفهجویی سالانه ۱۴ هزار میلیارد تومان در مصرف دان مرغ و نهادهها و همچنین کاهش مصرف واکسن و دارو، سالانه به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و مواردی همچون افزایش دورههای جوجهگیری، افزایش سرمایهگذاری در این بخش، ارزش افزوده سویا و ذرت، بهبود کیفیت کشتارگاهها و .... را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا،این جشنواره در راستای برنامه ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ اجرا می شود و به بهترین جریان سازی های رسانه ای در حوزه فرهنگ سازی مصرف عمومی مرغ سایز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.