1
2
3
اولویت های اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه ای سازمان دامپزشکی در سال جاری ابلاغ می شود+ پی نوشت فاخته
 
برنامه های اولویت دار اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه ای سازمان دامپزشکی در سالجاری به زودی ابلاغ می‌شود.
Delivery
Delivery
Delivery
Time 1400-02-03 10:50

به گزارش فاخته به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، « دکتر وحید کشاورز زمانیان» مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد این سازمان، در نخستین گردهمایی مدیران و کارکنان روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌ ها در سال ۱۴۰۰ که در نخستین روز اردیبهشت ماه به صورت ویدیوکنفرانس در اجتماعات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد؛ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تشکر از خدمات مدیران و همکاران روابط عمومی ستاد سازمان و ادارات کل دامپزشکی استانها افزود: از آنجا که روابط عمومی آینه تمام‌ نمای سازمان دامپزشکی و نشاندهنده خدمات دامپزشکی به جامعه است، لذا نقش همکاران حوزه روابط عمومی در این خصوص بسیار مهم و پررنگ است.

وی با بیان اینکه « شورای عالی اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ ای» سازمان دامپزشکی کشور در آغاز سال ۱۴۰۰ که به نام سال « تولید، پشتیبانی‌ ها و مانع‌ زدایی‌ ها » نامگذاری شده است، اهداف و برنامه‌ هاییرا تهیه کرده که به زودی ابلاغ خواهد کرد، افزود: در این میان توجه به تمام موارد مهم در حیطه وظایف و اختیارات روابط عمومی‌ ها از جمله مسائل رسانه ای، مدیریت مصاحبه‌ ها؛ تکریم ارباب رجوع؛ تامین محتوا برای فصلنامه « سلام و سلامتی» سازمان دامپزشکی کشور و همچنین استفاده بهینه از پرتال سازمان؛ همکاری در امور فرهنگی در چارچوب پروتکل‌ های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و همچنین مدیریت فضای مجازی که در اذهان عمومی بسیار تاثیرگذار است، اهمیت دوچندانی دارد.
دکتر « فاطمه زارعان» رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمایی ویدیویی ضمن تشکر از تمام همکارانش در حوزه روابط‌ عمومی و خوش‌ آمدگویی به همکاران جدید روابط عمومی که اخیرا در ادارات کل دامپزشکی استانها منصوب گردیده اند، به تشریح تفصیلی اهم تدابیر اتخاذ شده در روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و افزود: با حسن همکاری صورت گرفته و حمایت‌ های ویژه ریاست سازمان دامپزشکی کشور و مساعدت معاونان و مدیران سازمان دامپزشکی کشور در ستاد و استانها، گامهای ارزنده‌ ایدر زمینه اطلاع رسانی و مدیریت تولید محتوا برداشته شده است که به طور قطع با توجه به اهمیت دامپزشکی و گستردگی حجم وظایف این سازمان در قبال جامعه و بهره‌ برداران، باید همچنان گامهای بلند و محکمی برداشته شود.
زارعان با بیان اینکه تشکیل کمیته ملی روابط عمومی و تقسیم روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی کشور به ۵ منطقه؛ تدوین نظام نامه شورای عالی اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ ای، همچنین تدوین ۱۰ محور کاری در این حوزه و سایر موارد مشابه از جمله اهم اصلاحات ساختاری بود که صورت گرفته اظهارکرد: البته مقوله آموزش و به‌ روز رسانی دانش همکاران در این زمینه نیز از برنامه‌ های مستمر سازمان دامپزشکی کشور بوده که امید است در سال ۱۴۰۰ بیش از سال‌ های گذشته مورد عنایت همکاران قرار گیرد.
برگزاری نمایشگاه مجازی با توجه به شرایط ویژه کشور وبروز بیماری کرونا؛ تهیه بولتن خبری بر اساس شیوه نامه ارسالی؛ افزایش سواد رسانه ای؛ تهیه اینفوگرافی به منظور جلب بیشتر بازدید کننده؛ انجام وظایف روابط عمومی براساس روزنگار؛ تطبیق وظایف بر اساس نظام نامه داخلی اطلاع رسانی، سیاست‌ ها و برنامه‌ های ابلاغی و استفاده از ظرفیت بوجود آمده؛ تاکید بر استفاده بهینه ازامکانات جدید سایت سازمان و نحوه اطلاع رسانی از این طریق؛ تاکید بر استفاده از بند چ ماده ۳۷ قانون  احکام دائمی  برنامه‌ های توسعه کشور و قراردادهای منعقده با صدا و سیما؛ افزایش رصد و پایش اخبار در فضای رسانه‌ ایو مجازی و تلاش برای به روز شدن اطلاعات (فیلم و عکس) بر روی سایت سازمان از جمله برنامه‌ های انجام شده روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین ادارات کل دامپزشکی استانها بود که رئیس روابط عمومی و همچنین « دکتر وحید کشاورز زمانیان» مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور به آن اشاره کردند.
بنابراین گزارش، در بخشی از این ویدیوکنفرانس ۴ ساعته نیز دوره تبیین و آموزش نحوه مدیریت فنی بارگذاری محتواهای تولیدی روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان‌ ها برگزار شد. در این دوره آقای حمید گردان،   رییس گروه سخت افزار  دفتر فاوا و مهندس احمدی مسئول پشتیبانی سایت سازمان دامپزشکی کشور، نحوه درج مطالب بر روی سایت سازمان را به طور مفصل توضیح دادند.
همچنین در بخشی از این گردهمایی خانم دکتر زارعان با تشکر از زحمات مسئولین روابط عمومی ادارات کل که به افتخار بازنشستگی نائل شده یا تعویض گردیده اند، به مسئولین جدید روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استانها تبریک گفت.
در ادامه مهندس فاضلی، خانم مهندس رئوف، آقای حسین شعبانی و دکترحسین مهدوی‌ شهری و آقای مهندس صفاخو کارشناسان روابط عمومی سازمان، گزارشی از فعالیت‌ های انجام شده در روابط عمومی سازمان ارائه دادند.
سپس روسای روابط عمومی مناطق پنج‌ گانه به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود به صورت مشروح پرداخته و نکاتی را جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات روابط عمومی‌ ها به ادارات کل دامپزشکی استانها و مجموعه خانواده دامپزشکی کشور یاد‌ آوری کردند که قرار شد نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.
 
فاخته- روابط عمومی و حوزه ارتباطی هر سازمان به عنوان قلب تپنده و نشان زنده بودن یک سازمان است که عملکرد خوب یا بد آن، تاثیر مستقیم بر حیات و ممات سازمان دارد. سازمان دامپزشکی کشور نیز به عنوان نهادی سلامت محور، ضمن ناگزیر بودن از ارتباط داشتن با مخاطبان تخصصی خود، با توجه به وظیفه مندی در زمینه تامین سلامت و امنیت غذایی آحاد جامعه، بایستی ارتباط کاملا مستقیمی با تمامی افراد جامعه داشته باشد کما اینکه دوران کنونی و هجوم شبکه ها و پیام رسان های فضای مجازی و نیز تغییرات بنیادین در علوم ارتباطات اجتماعی و سخت افزار و نرم افزارهای این بخش، ایجاد و استمرار این ارتباط را نیز بیش از پیش طلب می کند.
ضمن ادای احترام به تمامی مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ستاد سازمان و ادارات کل استانها که با کمترین امکانات و نیروی انسانی در حال پیشبرد اهداف فنی و ارتباطی سازمان هستند بایستی اذعان داشت در این بین، آنچه مشهود است عدم همخوانی ظرفیت های روابط عمومی سازمان و استان ها با الزامات مورد نیاز جهت پیاده سازی نظامی متشکل از همه اجزا و ارکان یک روابط عمومی اثرگذار در لایه های مختلف جامعه است.
نبود تشکیلات مناسب سازمانی در ستاد و استان ها، عدم وجود بودجه اختصاصی مورد نیاز جهت پیاده سازی طرح های ارتباطی، عدم وجود نیروی انسانی متخصص در پست های کارشناسی و مدیریتی اغلب استان ها و موارد مشابه نشان از ضرورت توجه بیش از پیش به این حوزه حیاتی و اثرگذار در سازمان دارد که امید است با دیدگاه «تخصص محور» و «علم مدارانه» رییس سازمان دامپزشکی و تیم مدیریتی این سازمان، بزودی شاهد تحولات بنیادین و اثربخش در این بخش از بدنه اجتماعی سازمان دامزشکی کشور باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاه (8)

This comment was minimized by the moderator on the site

با توجه به لزوم معرفی دامپزشکی باید گفت:
روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را ایفا کند که در چارت سازمانی جایگاه مناسبی داشته باشد.
در سازمانهایی‌ که‌ واحد روابط عمومی‌،‌ بلافاصله‌ زیر نظر مدیر عالی‌ سازمان‌ قراردارد نشان‌ دهنده‌ توجه‌...

با توجه به لزوم معرفی دامپزشکی باید گفت:
روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را ایفا کند که در چارت سازمانی جایگاه مناسبی داشته باشد.
در سازمانهایی‌ که‌ واحد روابط عمومی‌،‌ بلافاصله‌ زیر نظر مدیر عالی‌ سازمان‌ قراردارد نشان‌ دهنده‌ توجه‌ به‌ روابط عمومی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ عنصر راهبردی‌ است‌.

ادامه
This comment was minimized by the moderator on the site

تحلیل کامل بجایی بوداز سردبیرمحترم
همونطور که گفته شد موارد فوق را سازمان می بایست در اولویت قرار دهد

This comment was minimized by the moderator on the site

اختصاص بودجه جدا به روابط عمومی های استان ها جهت اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی و جا انداختن مسئولیت و کارهای دامپزشکی و شناخته شدن سازمان دامپزشکی در بین آحاد جامعه به عنوان یک سازمان سلامت محور همانند داشتن جندین بیلبورد اختصاصی در سطح هر و مناطق...

اختصاص بودجه جدا به روابط عمومی های استان ها جهت اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی و جا انداختن مسئولیت و کارهای دامپزشکی و شناخته شدن سازمان دامپزشکی در بین آحاد جامعه به عنوان یک سازمان سلامت محور همانند داشتن جندین بیلبورد اختصاصی در سطح هر و مناطق شلوغ جهت آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در جامعه

ادامه
This comment was minimized by the moderator on the site

رگزاری دوره های تخصصی برای مدیران روابط عمومی ها و کارشناسان روابط عمومی در استان ( که شایان ذکر است در بیشتر استان ها کارشناس روابط عمومی وجود نداره)
۳. روابط عمومی زمانی موفق میتونه باشه که دارای تجهیزات سمعی و بصری بروز باشه مانند دوربین حرفه...

رگزاری دوره های تخصصی برای مدیران روابط عمومی ها و کارشناسان روابط عمومی در استان ( که شایان ذکر است در بیشتر استان ها کارشناس روابط عمومی وجود نداره)
۳. روابط عمومی زمانی موفق میتونه باشه که دارای تجهیزات سمعی و بصری بروز باشه مانند دوربین حرفه ایی، هلی شات و... برای انعکاس و عملکرد سازمان خود.

ادامه
This comment was minimized by the moderator on the site

نبود نیروی انسانی در واحد های روابط عمومی بطوریکه تمام مسئولیت روابط عمومی در بیشتر استان ها بر دوش یک نفر قرار داره و توقع بهترین عملکرد ممکن هم مدیران استان دارن.

This comment was minimized by the moderator on the site

اختصاص بودجه جدا به روابط عمومی های استان ها جهت اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی و جا انداختن مسئولیت و کارهای دامپزشکی و شناخته شدن سازمان دامپزشکی در بین آحاد جامعه به عنوان یک سازمان سلامت محور همانند داشتن جندین بیلبورد اختصاصی در سطح شهر و مناطق...

اختصاص بودجه جدا به روابط عمومی های استان ها جهت اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی و جا انداختن مسئولیت و کارهای دامپزشکی و شناخته شدن سازمان دامپزشکی در بین آحاد جامعه به عنوان یک سازمان سلامت محور همانند داشتن جندین بیلبورد اختصاصی در سطح شهر و مناطق پر رفت و آمد...

ادامه
This comment was minimized by the moderator on the site

در انتها یک مجموعه زمانی میتونه دارای یک شخصیت در بین آحاد جامعه داشته باشه که روابط عمومی قوی ایی داشته باشه و برای داشتن روابط عمومی قوی می بایست هزینه کرد که هزینه کرد برای روابط عمومی باعث آگاهی در جامعه می شود

This comment was minimized by the moderator on the site

که مثال های مرتبط میشه گفت همانند آگاه کردن جامعه در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد، مصرف نکردن مرغ یا گوشت خارج از چرخه کشتار، آگاهی از بیماری‌های بروسلوز و مشترک در بین انسان و حیوان که مطمعنا با آگاهی جامعه از طریق روابط عمومی ها بار هزینه های...

که مثال های مرتبط میشه گفت همانند آگاه کردن جامعه در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد، مصرف نکردن مرغ یا گوشت خارج از چرخه کشتار، آگاهی از بیماری‌های بروسلوز و مشترک در بین انسان و حیوان که مطمعنا با آگاهی جامعه از طریق روابط عمومی ها بار هزینه های اجباری سازمان هم به شدت کاهش پیدا خواهد کرد

ادامه
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
0 کارکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
04   تلفن:
09055204638
04  نشانی:
مشهد، خیابان خواجه ربیع، آیت الله عبادی 80 پلاک3
04   پیام کوتاه:
 30003300887766
04    ایمیل:
 info@ fakhtehnews.ir
آیا حساب کاربری نداری ؟ ثبت نام کن

ورود به حساب کاربری