1
2
3

یادداشت؛ علیرضا کیهان پور: کم گویی و گزیده گویی؛ مولفه مورد نیاز مدیران بخش کشاورزی

Delivery
Delivery
Delivery
یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:
Time 1402-04-07 05:56 Time کم گویی و گزیده گویی؛ مولفه مورد نیاز مدیران بخش کشاورزی
 
براساس گزارش ها و تحلیل هایی که حدود چهار سال پیش تهیه شده است حدود ۸۲ درصد کسب اخبار توسط مخاطبان از نوع بَصَری( نگاه با چشم)، ۱۷درصد شنیداری و بقیه به صورت حس لامسه بوده است.
یادداشت؛ علیرضا کیهان پور:
کم گویی و گزیده گویی؛ مولفه مورد نیاز مدیران بخش کشاورزی
 
براساس گزارش ها و تحلیل هایی که حدود چهار سال پیش تهیه شده است حدود ۸۲ درصد کسب اخبار توسط مخاطبان از نوع بَصَری( نگاه با چشم)، ۱۷درصد شنیداری و بقیه به صورت حس لامسه بوده است.
Delivery
Delivery
Delivery
Time 1402-04-07 05:56

فاخته- براساس گزارش ها و تحلیل هایی که حدود چهار سال پیش تهیه شده است حدود ۸۲ درصد کسب اخبار توسط مخاطبان از نوع بَصَری( نگاه با چشم)، ۱۷درصد شنیداری و بقیه به صورت حس لامسه بوده است.
منبع اخذ اطلاعات بخش کشاورزی و همچنین اخبار ۶۸ درصد از طریق شبکه های اجتماعی ، ۲۲درصد توسط مسوولین و مقامات ارشد مرتبط، 10 درصد صدا وسیما و بقیه توسط نشریات، بولتن ها و خبرنامه ها بوده است.
در مورد ۶۸ درصد اخبار کشاورزی در شبکه های اجتماعی بیشترین سهم و تولید محتوا مربوط به روابط عمومی در سراسر کشور بوده است که بیانگر نقش خطیر این ادارات در عرصه اطلاع رسانی است که تا عمق بیش از ۲۰ هزار روستا، هزاران مراکز جهاد کشاورزی و ترویج بخش دولتی و خصوصی و میلیون ها نفر بهره بردار و همچنین حداقل نیمی از کل جمعیت شهری و روستایی را در پهنه فعالیت های متنوع زراعت، دام و طیور، محصولات باغی، فرآوری، عمل آوری، بسته بندی، شیلات و آبزیان در عرصه صید، تکثیر و پرورش پوشش داده است‌.
لذا توجه به اطلاع نگاشت یا همان اینفوگراف که دارای چکیده نویسی و سرشار از تنوع جلوه های دیداری (بصری) است مانند خلاصه کاراکترهای ۱۴۰ تایی رشته توییت در توییتر است می تواند در پیشبرد این اهداف اطلاع رسانی دوران معاصر برای کل بخش کشاورزی کشور اثربخش باشد.
یادمان باشد زمانی که توییتر بنا به تقاضای فراوان مخاطبان تصمیم گرفت که ۱۴۰ کاراکتر خود را به دوبرابر یعنی ۲۸۰ برابر ارتقاء دهد پس از مدتی که در این زمینه به تحقیق پرداخت متوجه شد حدود ۸۷ درصد مخاطبان بیشتر در فضا و حجم ۱۴۰ کاراکتر و حتی کمتر تمایل داشته و توییت میکنند و تو گویی خلاصه و چکیده گرایی در توییت و یا به شکل اینفوگراف علاقمندان بیشتری را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است که این نوید بخش احترام به وقت ارزشمند مخاطبان و پرهیز از حاشیه رفتن و چکیده نویسی است که سریع اهداف را قابل دسترس می نماید.

علیرضا کیهان پور

مطالب مرتبط

دیدگاه (0)

هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
0 کارکتر
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
04   تلفن:
09055204638
04  نشانی:
مشهد، خیابان خواجه ربیع، آیت الله عبادی 80 پلاک3
04   پیام کوتاه:
 30003300887766
04    ایمیل:
 info@ fakhtehnews.ir
آیا حساب کاربری نداری ؟ ثبت نام کن

ورود به حساب کاربری