فاخته- براساس گزارش ها و تحلیل هایی که حدود چهار سال پیش تهیه شده است حدود ۸۲ درصد کسب اخبار توسط مخاطبان از نوع بَصَری( نگاه با چشم)، ۱۷درصد شنیداری و بقیه به صورت حس لامسه بوده است.
منبع اخذ اطلاعات بخش کشاورزی و همچنین اخبار ۶۸ درصد از طریق شبکه های اجتماعی ، ۲۲درصد توسط مسوولین و مقامات ارشد مرتبط، 10 درصد صدا وسیما و بقیه توسط نشریات، بولتن ها و خبرنامه ها بوده است.
در مورد ۶۸ درصد اخبار کشاورزی در شبکه های اجتماعی بیشترین سهم و تولید محتوا مربوط به روابط عمومی در سراسر کشور بوده است که بیانگر نقش خطیر این ادارات در عرصه اطلاع رسانی است که تا عمق بیش از ۲۰ هزار روستا، هزاران مراکز جهاد کشاورزی و ترویج بخش دولتی و خصوصی و میلیون ها نفر بهره بردار و همچنین حداقل نیمی از کل جمعیت شهری و روستایی را در پهنه فعالیت های متنوع زراعت، دام و طیور، محصولات باغی، فرآوری، عمل آوری، بسته بندی، شیلات و آبزیان در عرصه صید، تکثیر و پرورش پوشش داده است.
لذا توجه به اطلاع نگاشت یا همان اینفوگراف که دارای چکیده نویسی و سرشار از تنوع جلوه های دیداری (بصری) است مانند خلاصه کاراکترهای ۱۴۰ تایی رشته توییت در توییتر است می تواند در پیشبرد این اهداف اطلاع رسانی دوران معاصر برای کل بخش کشاورزی کشور اثربخش باشد.
یادمان باشد زمانی که توییتر بنا به تقاضای فراوان مخاطبان تصمیم گرفت که ۱۴۰ کاراکتر خود را به دوبرابر یعنی ۲۸۰ برابر ارتقاء دهد پس از مدتی که در این زمینه به تحقیق پرداخت متوجه شد حدود ۸۷ درصد مخاطبان بیشتر در فضا و حجم ۱۴۰ کاراکتر و حتی کمتر تمایل داشته و توییت میکنند و تو گویی خلاصه و چکیده گرایی در توییت و یا به شکل اینفوگراف علاقمندان بیشتری را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است که این نوید بخش احترام به وقت ارزشمند مخاطبان و پرهیز از حاشیه رفتن و چکیده نویسی است که سریع اهداف را قابل دسترس می نماید.
علیرضا کیهان پور